torsdag 9 oktober 2008

Long time - no see

Jaha, nu får jag skärpa mig, imorgon är det en månad sedan jag la in text på bloggen. Slarvigt!

Vi har kommit igång med kvällskursen och jag har börjat med akryl. Blev nästan lite skrämmande i jämförelse med akvarell-tekniken. Helt plötsligt blir det så mycket FÄRG med en gång. När jag målar akvarell så byggs det upp i olika steg: gör en grund med svag nyans, lägger på lite mer med en färg och sen även på de andra färgerna.... så går det runt - runt (åtminstone när jag målar) Så småningom växer färgerna sig starkare och starkare. När jag nu testar akryl så är det en helt annan sak. Det går liksom inte att smyga sig på färgerna - allt händer direkt.

Jag har ingen bild att lägga in ännu, men någon annan bild ska jag väl kunna få till (i akvarell)


Inga kommentarer: