onsdag 11 februari 2009

Nu har vi kommit igång

Nu har vi haft två måndagar med målning. Första gången gick mycket tid åt till att fundera fram vad jag skulle måla. Jag hade inte lyckats komma fram till något innan, hade bara ordnat så att jag kunde måla både akvarell och akryl. Nåja, efter mycket tänkande fram och tillbaka, bläddrande bland bilder och idéer så landade jag på .... Elefanter (ja, igen - jag vet!!!)
Det blir försök med akryl, vilket blir ett test för mig. Har ju oftast målat med akvarell och mina utflykter med akryl har ju inte varit så detaljerade som jag brukar göra "mina djur och blommor".

Nåja, när jag väl hade bestämt mig så fick jag börja skissa upp på duken och längre än så hann jag inte första gången - inte en färgkludd så långt ögat nådde.

I måndags lyckades jag börja måla upp djuren lite iallafall och här kommer första bilden:


Fortsättning följer!

Inga kommentarer: