lördag 11 april 2009

Utställningen i Stadshallen

Vi hade ju utställning i Stadshallen i Lund, som jag berättat om tidigare. Förra helgen var det
öppet för allmänheten som det så fint heter. Tyvärr var det inte någon stor det av allmänheten som hittade dit. Trots långlördag så valde de flesta att njuta av det fina vädret istället för att gå inomhus för att titta på konst. Ett fåtal besökare blev det, men de var lätträknade.

Nåja, det är iallafall kul att få hitta på något sånt här och vi har funderingar på att arrangera en egen konstutställning till hösten i lokalen i Hofterup. Vi får hoppas att den blir mer välbesökt :o)

Lite bilder togs det iallafall i Stadshallen:

Min dotter var ju med till målningen förra måndagen och där målade hon det lilla hjärtat på rosa bakgrund. Vår handledare tyckte att det skulle få vara med på utställningen och det tyckte hon var väldigt spännande.
Svärmors fina havsmotiv:


I måndag hade vi avslutning på kursen, men vi är några som har köpt till två extra gånger. Nu på måndag blir det ju inget pga att det är påskhelg, men måndagen den 20 och den 27 blir det målning. Min dotter ska få följa med den första måndagen, något som hon ser fram emot.
Just nu målar jag akvarell igen, och så klart blev det ju ett motiv med djur. Jag vidhåller fortfarande att det inte är för att jag är speciellt intresserad av att måla just djur. Det bara slumpar sig som så att de bilder jag hitta roch tycker är fina många gånger har just djur i fokus.
Nåja, just nu är det iallafall pingviner som skapas. Har ännu inte tagit någon bild, men det kommer.
God kväll på er!!!

Inga kommentarer: