torsdag 9 juli 2009

Grillkväll imorgon!

Hej på er! Sitter här och håller mitt löfte om att uppdatera bloggen med jämna mellanrum. Jag har tyvärr inget nytt alster att visa, men jag har börjat samla på mig bilder och inspiration. Ska ta med mig kameran en fin dag och fara runt i Landskrona och hitta mer objekt!!! Har redan lite idéer, men vill inte riktigt avslöja allt nu (då kanske jag inte kan lyckas....)

Imorgon är vi några från jobbet som samlas för en grillkväll och det är mycket troligt att det blir en runda ner på stan för att besöka Karnevalen. Den startade ju idag och jag skulle gärna ha åkt in för att lyssna på Timbuktu, men HALLÅÅÅÅ - han går ju inte på scen förrän kl 23... och det orkar inte jag. Synd!

Förra veckan hade jag besök från bla Holland på jobbet, och i samband med det så passade jag på att sprida information om min blogg. En av besökarna var intresserad av Sverige och försökte lära sig svenska. Hon har lästa Stieg Larssons böcker och vill gärna se filmen. När vi pratade film och böcker så kom vi även in på andra intressen och då berättade jag att jag målar och hon blev väldigt nyfiken. Dagen efter när deras besök var avslutat och de skulle bege sig iväg så tog jag tillfället i akt och visade min blogg.... och hon höll inte på att komma iväg. KUL!!! Jag passade även på att visa HÄNDIGA HÄNDER och hon har skrivit e-mail till mig där hon berättade att hon har varit inne och kollat båda bloggarna - fast hon har lite problem med svenskan... det blir lite för avancerat för henne.

Inte illa att ha nått till Holland. Hoppas att du håller med mig Marie!!!

Nu ska jag kolla om jag kanske har någon inspelad deckare att kolla på - känner för att sjunka ner i soffan en stund.

God kväll!

1 kommentar:

Händiga Händer sa...

Hej Anneli. Kul med spridning till Holland. Vi ses ju på lördag 1/8-09 då det är kalas härhemma kl.18.00. kramar Marie