tisdag 16 juni 2009

Sommarlov - och snart semester...

Ja, nu har sommarlovet börjat. Åtminstone för barnen. Min semester smygstartar nästa vecka då jag har en vecka. Sen jobbar jag tre veckor och efter det är det dax för tre veckors ledighet. Vi har inte planerat något direkt utan det blir nog lite som det slumpar sig.

Förhoppningsvis tar jag tag i "konsten" och sätter mig en stund med färger och penslar. Någon stund ska det väl bli hoppas jag. Risken är ju bara att tiden går så fort och rätt som det är så är det dax att börja jobba igen - utan att ett enda penseldrag har landat på duken.
Nåja - hoppas gör jag ju iallafall. Och vem vet - kanske det till och med blir lite inlägg här på min sida lite då och då... och inte bara en "månadsblogg" som någon uttryckte sig. Tyvärr är det väl lätt hänt att bloggen blir lite "vilande" när det inte är någon kurs, men jag ska försöka hålla igång.

Nu är det dax för min bok och säng... hinner kanske läsa 1,5 sida innan boken landar i pannan. Just nu läser jag Elizabeth George "Ett stråk av rött". Gillar hennes böcker och har läst alla om Thomas Lynley - bokhyllan är full av hennes böcker känns det som och det är inte pocketböcker. Har lite motstånd för pocketböcker - vill helst ha "riktiga" böcker... som tar alldeles för stor plats. Nåja, har börjat så smått med även pocketvarianterna... lite mer slit och släng, men innehållet är ju det samma. Och de böckerna gör ju inte lika ont när de landar i huvudet!!!

Ha det så gott - OCH SNART KOMMER SOMMARVÄDRET - ELLER HUR!!!

Inga kommentarer: