söndag 25 januari 2009

En vecka kvar till start...

...av nästa kursomgång.

Måste bestämma vad jag ska ha för motiv. Har fått frågan tidigare vad jag tycker om att måla för något: djur? blommor? mm. Jag har inte tyckt att jag har något speciellt favoritobjekt, men när man tittar bakåt så visar det sig att jag har målat ett antal blommor och träd, ett gäng djur har det också blivit...sååå, betyder det att jag är inriktad på just djur och blommor??? Inte riktigt faktiskt! Jag brukar fastna för en bild som jag tycker är fin och som skulle kunna funka - det är snarare en slump att det råkar bli blommor och djur...

MEN nu är jag där nog igen!!! Jag har fått ögonen på ännu en fin bild med elefanter, och jag har själv lyckats fotografera en bukett med gula och röda tulpaner som jag gillar. Och jag har ett motiv med grizzlybjörnar och en med Kejsarpingviner... SUCK! Men det är nog för min del typiska akravellmotiv som jag kommer att göra på mitt vanliga petiga sätt. Vad jag ska göra när det gäller akryl och jag nog inte kommit fram till än... kanske mer hav i konstiga färger.

Här kommer ytterligare ett steg i min framfart till färdigt motiv... mitt blå-röda hav!!!

Jag vet - det ser mysko ut, men jag gillar faktiskt slutresultatet. Men just slutresultatet kan jag inte lägga ut än - det får jag inte händerna på förrän på kursstarten om en vecka. Som man säger... "Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.." fast i detta fallet kanske man väntar förgäves :o)
Nu laddar vi upp inför en ny orörd vecka... snart måndag morgon!!

Inga kommentarer: