söndag 18 januari 2009

Söndagkväll...

Hej hopp! Nu är det söndagkväll igen och måndagen kommer närmare och närmare. Skola för barnen och jobb för mig. Blandade känslor, vi har fortfarande jullovskänsla!

Konstaterade för en stund sedan att imorgon är det två veckor kvar till start för målningen. Snacka om nedräkning. Jag har ett par motiv jag funderar över, men har inte bestämt mig ännu. Och i vanlig ordning vet jag inte om det ska bli akvarell eller akryl. Det är ju tack och lov några dagar kvar för funderingar.

Jag tänkte att jag iallafall kan lägga in mitt senaste "akrylhav", första kvällens resultat. När jag var i Danmark, i Fredrikshamn så såg jag en tavla som jag förmodar ska föreställa havens möte i Skagen. Jag tycket att den var så mäktig i färgerna och ville prova på att måla något liknande. Bilden jag visar nu är alltså resultatet efter första kvällens penseldrag. Tavlan blev klar sista kurskvällen men det resultatet kan jag inte visa än eftersom tavlan är hemma hos vår handledare. Det var nämligen som så att Studieförbundet Vuxenskolan skulle ha en elevutställning i Lund på Skyltsöndagen/1:a advent och vi skulle ha med oss en alt två tavlor som skulle ställas ut. Och det hade ju jag givetvis glömt. När jag nu lyckades bli klar med mitt hav sista kurskvällen så tog Arne den med sig för att hänga på utställningen. Den bilden får alltså vänta ett tag till.

Det ser mycket märkligt ut och inte speciellt mycket ut som ett hav, men man får ha lite fantasi för att se hur vågorna rullar.

Slutresultatet kommer alltså lite senare. Håll till godo med detta "färgkludd" så länge.

Vi hörs!
Anneli

Inga kommentarer: