onsdag 14 januari 2009

Nytt år! ... och nya löften...!

Nu råkar det ju vara som så att kursen haaaar ju slutat FÖR ETT ANTAL VECKOR SEDAN. (detta har ju givetvis noterats av uppmärksamma personer - ingen nämnd ingen glömd!)

Och nu är det ju faktiskt så att den börjar snart igen, nämligen måndagen den 2 februari - lite drygt två veckor kvar innan start. Det ska bli roligt, men i vanlig ordning börjar jag näst intill febrilt fundera på vad jag ska ha för motiv och denna gången funderar jag även över vilken teknik jag ska använda mig av... akvarell eller akryl... hmmm... angenäm problematik men det tål att tänkas på.

Jag tänker nu passa på att lägga in lite "steg-för-steg"-bilder och på "allmän begäran" blir det mina giraffer:




Färgerna växlar i styrka fram och tillbaka från gång till gång när jag bygger upp mina akvarelltavlor. Jag använder mig förmodligen inte av "korrekt" akvarellteknik - jag är nog för petig om jag ska lyssna på vår handledares outtalade kommentarer. Oavsett vilket så har jag bestämt mig för att nog strunta i det och köra på så som det funkar för mig. Visserligen skulle jag vilja lära mig att utnyttja akvarell-möjligheterna mer med vått-i-vått och vått-i-torrt och allt vad det nu är, men det kommer antagligen framöver.

Hur som helst - här kommer slutresultatet:

Go'kväll på er!

Inga kommentarer: